از بین رفتن توالی اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور

گزارش
پرسش

لطفا خلاصه ای بنویسید که چرا میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش
لغو کردن

تحت چه شرایطی توالی اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور از بین می‌رود؟

پاسخ ( 1 )

    0
    1402-10-20T10:50:40+03:30

    لطفاً به طور خلاصه توضیح دهید که چرا احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

    گزارش
    لغو کردن

    لازم است بدانید که استفاده از مرخصی بدون حقوق به مدت بیش از دو ماه طبق آیین‌نامه اجرایی بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور توالی اشتغال را از بین می‌برد و موجب تناوب اشتغال می‌شود. اما اخذ مرخصی استحقاقی در فواصل اشتغال به کارهای سخت و زیان آور توالی اشتغال در این کارها را از بین نمی‌برد. از این رو مدت زمان مرخصی استحقاقی نیز جزو سابقه اشتغال در کارهای سخت و زیان آور محسوب می‌شود.

    از سوی دیگر استفاده از مرخصی استعلاجی یا استراحت پزشکی نیز بدون در نظر گرفتن این که حقوق ایام مزبور توسط کارفرما پرداخت شود و یا این که بیمه شده از غرامت دستمزد ایام بیماری استفاده کرده باشد، توالی اشتغال در این کارها را از بین نخواهد برد.

    مدت زمان خدمت سربازی اعم از دوران ضرورت و احتیاط با این شرط که بیمه شده حداکثر تا دو ماه پس از پایان خدمت به کار سابق خود بازگردد و یا این که در کار دیگری که سخت و زیان آور شناخته می‌شود، مشغول به کار شود موجب زایل شدن توالی اشتغال در کارهای سخت و زیان آور نمی‌شود.

    نکته دیگری که در این زمینه باید به آن توجه شود این است که در صورتی که در فواصل اشتغال بیمه شده به کارهای سخت و زیان آور، اشتغال در مشاغل آزاد به مدت یک ماه انجام گیرد. توالی اشتغال را از بین می‌رود و موجب تناوب اشتغال می‌شود.

    بهترین پاسخ

ارسال یک پاسخ

مرور
مرور

نوع ویدئو را انتخاب کنید

شناسه ویدئو را وارد کنید : https://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs مثال : 'sdUUx5FdySs'.

کد امنیتی برای بروزرسانی کد امنیتی روی تصویر کلیک کنید

با زدن این گزینه شما قوانین و مقررات و حریم خصوصی را میپذیرید .